مرکز خرید و فروش سیم کارت سیم سنتر

سیم سنتر اولین مرکز خرید و فروش سیم کارت رند به صورت نقد و اقساط

سیم سنتر اولین مرکز خرید و فروش سیم کارت رند به صورت نقد و اقساط

سیم سنتر اولین مرکز خرید و فروش سیم کارت رند به صورت نقد و اقساط
خرید قسطی سیم کارت همراه اول ، سیم کارت ایرانسل، سیم کارت رایتل، تالیا

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

مرکز خرید و فروش سیم کارت

مرکز خرید و فروش سیم کارت، به شما کمک می کند تا به راحتی، اقدام به خرید، فروش، معاوضه و قیمت گذاری سیم کارت خود نمایید. برای این منظور تنها چند کلیک لازم است.

مرکز خرید و فروش سیم کارت در تهران

در مرکز خرید و فروش سیم کارت، خدمات متنوعی به مشتریان عرضه می شود. ارائه آنها به صورت آنلاین و حضوری خواهد بود. خدمات آنلاین این فرصت را در اختیار شما قرار می‎دهد تا در زمان و هزینه صرفه‌جویی نمایید.

می‎توان گفت، همه خدماتی که به صورت حضوری ارائه می‎شود، به صورت مجازی نیز در دسترس است.  سیم سنتر مرکزی است که توانسته خدمات کاربردی و متنوعی را به مشترکان ارائه نماید. برای استفاده از آنها کافی است به سایت این مرکز مراجعه کرده و بر طبق نیاز خود از آنها استفاده نمایید.

خرید سیم کارت در مرکز خرید و فروش سیم کارت

در مرکز خرید و فروش سیم کارت، می توانید اقدام به خرید سیم کارت دائمی و اعتباری نمایید. شماره‎های اعتباری قیمت بیشتری نسبت به انواع اعتباری دارند. هزینه استفاده از خدمات، در پایان هر ماه، به صورت قبض در اختیار مشترک قرار خواهد گرفت.

با پرداخت آن می توان در ماه های آینده نیز از خدمات ارائه شده توسط اپراتور استفاده نمود.خرید و فروش سیم کارت دائمی همراه اول 0912 یکی از محبوب ترین شماره ها در بین کاربران است. این سیم کارت دارای اعتبار و قدمت بوده و به همین دلیل خرید و فروش آنها رونق بیشتری دارد.

در شماره های اعتباری، از همان ابتدا هزینه‎ توسط مشترک پرداخت خواهد شد. این سیم کارت ها مناسب آن دسته از افرادی هستند که در کنترل مکالمات تلفنی خود چندان موفق عمل نمی کنند.
سیم کارت های اعتباری و دائمی از نظر عملکرد، تفاوتی با هم ندارند.

 

قیمت گذاری سیم کارت در مرکز خرید  فروش سیم کارت

اگر قصد فروش سیم کارت کارکرده خود را دارید، بهتر است قبل از هر اقدامی، از قیمت آن در بازار مطلع شوید. برای این منظور لازم است با کارشناسانی مشورت نمایید که در این زمینه تخصص داشته و در عین حال اطلاعات خوبی از بازار دارند. به طور کلی برخی از سیم کارت های دائمی 0912 همراه اول و شماره های رند دارای ارزش هستند.

قیمت گذاری در مرکز سیم سنتز به دو روش حدودی و تقریبی انجام می شود. کارشناسان ما در طی 24 ساعت قیمت را به شما اعلام خواهند کرد.

قیمت گذاری سیم کارت 0912

 

تشخیص نوع رند در مرکز خرید و فروش سیم کارت

از دیگر خدماتی که در مرکز خرید و فروش سیم کارت ارائه می شود، تشخیص رند بودن شماره است. برای رند بودن سیم کارت، تعریف مشخص و علمی وجود ندارد. به طور کلی اگر اعداد به شکلی در کنار هم قرار گیرند که به خاطر سپردن آنها آسان باشد، آن شماره رند تلقی خواهد شد.

برای این موضوع بیش از سی حالت مختلف تعریف شده است. برای تشخیص رند بودن لازم است با افرادی که در زمینه مهارت داشته و در عین حال رفتار بازار را می دانند، مشورت داشته باشید.
کارشناسان ما در مرکز سیم سنتر به شما کمک خواهند کرد تا نوع رند بودن شماره خود را بفهمید. کافی است به سایت مرکز مراجعه کرده و در بخش تشخیص رند، شماره سیم کارت را  وارد کنید. پس از مدت زمانی کوتاه نوع رند بودن شماره، به شما اعلام خواهد شد.

معاوضه سیم کارت در مرکز خرید و فروش سیم کارت

با معاوضه سیم کارت به راحتی می توانید شماره فعلی خود را تعویض کرده و سیم کارت جدیدی را تهیه کنید. برای این منظور کافی است به بخش معاوضه سیم کارت در مرکز سیم سنتر مراجعه نمایید. با پر کردن فرم درخواستی، فرآیند تعویض سیم کارت آغاز خواهد شد. به این ترتیب دیگر لازم نیست به فکر فروش سیم کارت فعلی و ثبت نام برای خرید شماره جدید شوید. با طرح معاوضه سیم کارت می توانید شماره مورد علاقه خود سریعتر و راحتر خریداری نمایید.

 

فروش سیم کارت در مرکز خرید و فروش سیم کارت

هنگامی که به ویترین فروش سیم کارت در سیم سنتر مراجعه می کنید با انبوهی از شماره‎های متنوع مواجه خواهید شد. در این شرایط ممکن است به دلیل تنوع زیاد قدرت تصمیم گیری نداشته باشید. کارشناسان ما در این قسمت، آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. مشاوره  در این مرکز رایگان بوده و به صورت تلفنی انجام خواهد شد. کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان به پرسش های  شما پاسخ می دهند. در این صورت می توانید خریدی مقرون به صرفه و مطمئن داشته باشید.

 

طرح فروش اقساطی سیم کارت در مرکز خرید و فروش سیم کارت

طرح فروش اقساطی سیم کارت در مرکز خرید و فروش سیم کارت، باعث می شد تا افراد با هر توان مالی، فرصتی برای خرید سیم کارت مورد علاقه خود را داشته باشند. در این طرح مبلغی به عنوان پیش پرداخت توسط مشتری پرداخت خواهد شد. حداقل این مبلغ در سین سنتر 20 درصد  و حداکثر آن 70 درصد تعیین شده  است. تعداد اقساط نیز توسط کاربر انتخاب خواهد شد. باقی مانده مبلغ با توجه به تعداد اقساط پرداخت می‎شود. از ویژگی های بارز این طرح این است که نیازی به اعتبارات مالی و ضامن ندارد.

رکوردزنی همراه اول در سرویس دهی همزمان به ۶۰ میلیون مشترک

اپراتور همراه اول از رکوردزنی در سرویس دهی همزمان به ۶۰ میلیون مشترک خبر داد.

به گزارش سیم سنتر به نقل از ایسنا ، همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور توانسته با تعیین چشم‌انداز «تبدیل شدن به یکی از رهبران بازار ICT منطقه با ارائه خدمات و راهکار‌های هوشمند با هدف توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال»، سرویس دهی شبکه اش را بیش از پیش ارتقا دهد.

طبق جدیدترین آمارها، با ظرفیت سازی صورت گرفته در سال‌های اخیر، تعداد سرویس‌گیرندگان همزمان از شبکه همراه اول از مرز ۶۰ میلیون مشترک گذشته است که حدود ۷۱ درصد از جمعیت کشور را شامل می‌شود.

سرویس دهی همزمان همراه اول در سال ۱۳۹۶ برای حدود ۴۸ میلیون مشترک انجام شده که در سال جاری نسبت به سال مذکور حدود ۲۵ درصد افزایش داشته است.

همچنین طبق این گزارش، در سه ماهه نخست سال جاری، همراه اول به دلیل ظرفیت سازی صورت گرفته در شبکه و پوشش گسترده، میزبان بیش از ۸ میلیون مشترک ایرانسل و ۳.۵ میلیون مشترک رایتل بوده است.

ممنوعیت افزایش قیمت بسته های اینترنتی اپراتورها تا پایان سال

ممنوعیت افزایش قیمت بسته های اینترنتی اپراتورها تا پایان سال ، محمدجواد آذری جهرمی در پرسش و پاسخ اینستاگرامی خود، خبر از فعال‌سازی ۱۲۰ گیگ اینترنت اساتید، ممنوعیت افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی اپراتورها داد. همچنین به گفته وزیر ارتباطات از ۱۷ مهر فعال‌سازی بسته اینترنت اساتید آغاز خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره انتقاد کاربران به افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی عنوان کرد: «قیمت بسته‌های اینترنتی تغییری نداشته است و ما اجازه افزایش قیمت را تا پایان سال جاری به اپراتورها نخواهیم داد.»

آذری جهرمی در پاسخ به این سوال که آیا توسط این وزارتخانه ۱۰ میلیارد تومان به باشگاه استقلال پرداخت شده است، خاطر نشان کرد: با ۱۰ میلیارد پنج دکل مخابراتی جدید احداث می‌کنیم تا حداقل ۱۵ روستای جدید به اینترنت پرسرعت وصل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اقدامات انجام‌شده برای رفع پینگ بازی‌های آنلاین گفت: از زیرساخت خواستم برای بهبود کیفیت بازی‌های رایانه‌ای اقدامات جدی به عمل آورد و گزارش آن را خواهم داد. وی همچنین علت فیلترینگ تلگرام را حکم قضایی دانست و درباره فیلترینگ اینستاگرام نیز اعلام کرد که بحثی در این خصوص مطرح نیست.

وی درباره سایت‌های شرط‌بندی توضیح داد: فعالیت این سایت‌ها مخالف قوانین ایران است. متاسفانه از طمع و بعضا ناآگاهی افراد بهره می‌گیرند را مردم را نقره‌داغ می‌کنند. اطلاع دارم که پلیس و دستگاه قضایی پیگیری جدی برای برخورد با گردانندگان این اقتصاد ناسالم انجام می‌دهند و ما هم از این اقدام آنها حمایت می‌کنیم.

افتتاح اینترنت VDSL مخابرات و شاتل

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اینترنت VDSL گفت: حدود ۷۰۰ هزار پورت توسط مخابرات ایران و شاتل آماده شده که به‌زودی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد. آذری جهرمی درباره اینترنت محصلین علوم دینی و اساتید حوزه نیز اعلام کرد که منتظر پاسخ نامه حوزه هستیم تا تسهیلات طلاب را هم ارائه کنیم.

جهرمی درباره چرایی تعلل در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: همه بخش‌های شبکه ملی اطلاعات وظیفه وزارت ارتباطات نیست. آنچه وظیفه ماست، با تمام امکانات و توان در حال اجراست.

یکی از کاربران به بازار گوشی و قیمت‌های فضایی اشاره کرده و گفته بود که و بعضی از واردکنندگان از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و درخواست نظارت بر این بازار را کرده بود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص گفت: نظارت بر بازار گوشی و قیمت آن وظیفه ما نیست، اما دغدغه درست شما را به همکارم در دولت منتقل می‌کنم.

آذری جهرمی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم اظهار کرد: متاسفانه شدت یافتن تحریم‌ها، تاثیرات منفی کرونا بر اقتصاد و البته برخی مشکلات داخلی، باعث شده که شرایط دشواری پیش روی همه ما باشد. البته معتقدم با کار بیشتر، تلاش بیشتر می‌توان برخی مشکلات را پشت سر گذاشت.

 

از تحریم سوپرسل تا فیلتر دیسکورد

وی در پاسخ به اینکه آیا شرکت سوپرسل، ایران را تحریم کرده، گفت: شریک تجاری سوپرسل در ایران، شرکت مالک کافه‌بازار بود. بیانیه‌ای از سوپرسل دیدم که گفته بود با کافه‌بازار به تفاهم نرسیده و به‌صورت موقت فعالیتش در ایران را متوقف کرده است.

او درباره چرایی فیلتر دیسکورد (نرم‌افزار برقراری تماس تلفنی در بستر شبکه برای گیمرها) گفت: آنچه به من گفته‌اند این است که نرم‌افزار دیسکورد از دامنه discordapp استفاده می‌کرده و دامنه discord یک سایت غیراخلاقی بوده که از مدت‌ها قبل مسدود بوده است.

اخیرا مالکان نرم‌افزار دیسکورد دامنه discord را از مالکان آن سایت غیراخلاقی خریده‌اند و نرم‌افزارشان را روی این دامنه بالا آورده‌اند. بدین خاطر این نرم‌افزار در ایران از دسترس خارج شده است. زیرساخت با ارائه این توضیح از دادستانی خواسته است تا مجوز خروج دامنه دیسکورد از لیست مسدودی را صادر کند.

 

خرید سیم کارت 0912 همراه اول

خرید و فروش اقساطی سیم کارت

با طرح خرید و فروش اقساطی  سیم کارت، افراد می توانند بدون دغدغه شماره مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایند. با خرید اقساطی در استفاده از برخی خدمات محدودیت خواهید داشت.

خرید و فروش اقساطی سیم کارت

طرح خرید و فروش اقساطی سیم کارت، این امکان را به شما می دهد تا به دنبال خرید سیم کارت مورد علاقه خود باشید. به این ترتیب، انتخاب های بیشتری نیز خواهید داشت. از آنجا که پرداخت نقدی برای همه افراد جامعه امکان پذیر نیست، خرید برخی شماره ها در انحصار افراد خاص قرار خواهد گرفت.

به منظور جلوگیری از این مشکل، شرایطی در نظر گرفته شده است تا افراد دیگر نیز برای داشتن شماره دلخواه خود، فرصتی داشته باشند. با طرح اقساطی، تنها کافی است، مقداری از مبلغ کل را به صورت نقدی و به عنوان پیش پرداخت، پرداخت نمایید. باقی مبلغ تقسیط شده و در ماه های آینده از مشترک گرفته خواهد شد.

به این ترتیب شرایط برای دستیابی به دو هدف مهم فراهم خواهد شد. در مرحله اول، از ایجاد فشار مالی به فرد جلوگیری شده و در مرحله دوم امکان خرید شماره دلخواه برای مشتری فراهم می شود. به این ترتیب، شماره های ویژه تنها در اختیار افراد خاص قرار نخواهد گرفت.

 

خرید سیم کارت اقساطی 0912

با طرح خرید و فروش اقساطی سیم کارت 0912 ، همراه اول، می توانید شماره مورد نظر را داشته باشید، اما باید بدانید که در استفاده از خدمات با محدودیت های خاصی مواجه هستید. البته این محدودیت ها آنچنان شدید نیستند که منجر به ایجاد مشکلی خاص شوند.

همچنین با اتمام اقساط و تسویه حساب، امکان برخورداری از تمامی خدمات اپراتور را خواهید داشت. از جمله این محدودیت ها می توان به عدم نقل و انتقال سیم کارت اشاره کرد. همچنین با خرید قسطی از خدمات رومینگ بهره مند نخواهید شد.

نوع شماره، تغییری در شرایط خرید و فروش اقساطی سیم کارت ایجاد نخواهد کرد. به همین دلیل فرقی بین خرید اقساطی شماره رند و معمولی وجود ندارد. بدیهی است که شماره های رند از قیمت بیشتری برخوردار هستند، بنابراین میزان پیش پرداخت آنها، نیز بیشتر خواهد بود. شماره های رند برای آن دسته از افرادی مناسب است که در مشاغل بزرگ فعالیت دارند.

این امر به آنها کمک می کند تا ارتباط موثری با مخاطبان خود داشته باشند. برای تعیین نوع رند بودن شماره، می توانید با کارشناسان مرکز سیم سنتر در تماس باشید. برای سیم کارت های رند، بیش از سی حالت مختلف در نظر گرفته می شود. قیمت انها با توجه به نوع رند بودن و عرف بازار متفاوت خواهد بود.

 

خرید و فروش اقساطی سیم کارت همراه اول

در خرید و فروش سیم کارت همراه اول به چندین نکته توجه می شود. از جمله آنها می توان به کد جغرافیایی آن اشاره کرد. این تصور وجود دارد که سیم کارت 0912 ، تنها متعلق به تهران است، به همین  دلیل در بازار ارزش بیشتری برای آن در نظر گرفته خواهد شد. باید بدانید که اپراتور همراه اول، برای ارائه خدمات خود، کشور را به 8 ناحیه مختلف تقسیم کرده است.

در هر ناحیه یک استان به عنوان استان مرکزی معرفی شده و بقیه استان ها تابع آن هستند. کد 0912 برای استان های تهران، قم، سمنان، قزوین، البرز و کرج تعریف شده است. تهران استان مرکزی بوده و بقیه به عنوان استان های تابع معرفی شده اند. برای اینکه بدانید آیا کد 0912 ، واقعا به منطقه جغرافیایی پایتخت مربوط است یا خیر، باید به کد مخابراتی آن رجوع کنید. این کد برای تهران 001 در نظر شده است.

کد مخابراتی بر کیفیت خدمات تاثیری ندارد. علت گرانتر بودن آن تنها به منطقه جغرافیایی و قدمت آن است. برای پیش شماره 0912 ، از صفر تا نه، ده کد در نظر گرفته شده است که هرکدام با توجه به اعتباری که در بازار دارند، قیمت های متفاوتی خواهند داشت.

 

فروش سیم کارت اقساطی همراه اول 0912 بدون چک و ضامن و بدون بهره

از دیگر نکات مهم در خرید و فروش اقساطی سیم کارت در مرکز سیم سنتر این است که نیازی به ضامن و یا اعتبارات مالی نیست. این امر سبب شده است تا خرید شماره ها راحتتر و سریعتر انجام شود. شاید بپرسید، ضمانت پرداخت اقساط چگونه خواهد بود؟  همانطور که اشاره شده با خرید اقساطی سیم کارت، از کلیه امکانات بهره مند نخواهید شد، برای این منظور لازم است تا بدهی خود را در زمان مشخص شده تسویه نمایید.

در صورتیکه مشتری در پرداخت اقساط تعلل داشته باشد، به صورت پله‌ایی از خدمات ارائه شده محروم خواهد شد. در هر مرحله، قبل از قطع خدمات، به فرد اخطار داده می شود تا نسبت به پرداخت قسط، اقدام نماید. در این غیر این صورت امتیاز مالکیت از او سلب شده و از کلیه خدمات محروم می شود.

 

طرح خرید و فروش اقساطی سیم کارت در سیم سنتر

با مراجعه به قسمت، خرید و فروش اقساطی سیم کارت در سیم سنتر می توانید شماره مورد نظر خود را انتخاب نمایید. تعیین میزان پیش پرداخت، و تعداد اقساط بر عهده شما خواهد بود. در کمترین حالت می توانید 20 درصد از مبلغ کل را به صورت نقدی پرداخت نمایید. این رقم در بیشترین حالت به 70 درصد می رسد.

 

مرکز خرید و فروش سیم کارت 0912 همراه اول

چرا پیام‌های تبلیغاتی تلفن همراه حذف نمی‌شوند

با وجود وعده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برخورد با ارسال‌کنندگان پیام‌های تبلیغاتی تلفن همراه ، نه تنها هنوز ارسال آنها ادامه دارد که فعالان این حوزه راهی جدید را نیز برای دور زدن لیست سیاه مخابرات، پیدا کرده‌اند.

نیمه اردیبهشت ماه بود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وعده داد که ارسال‌کنندگان پیامک‌های تبلیغاتی شناسایی و به مراجع قضایی و مردم معرفی می‌شوند؛ اما سال از نیمه گذشت و هنوز این پیامک‌ها دست از سر مردم بر نداشته‌اند.

محمدجواد آذری‌جهرمی در آن زمان در توئیتر مدعی شده بود که وزارت ارتباطات از انواع شیوه‌های فنی برای توقف ارسال پیامک‌های تبلیغاتی استفاده کرده و هزاران سیم‌کارت ارسال‌کننده در روز به حدود ۴۰۰ سیم‌کارت رسیده‌اند؛ اما برخوردها قرار است جدی‌تر شوند.

او چندی بعد نیز در صفحه خود در اینستاگرام، در مورد پیام‌های تبلیغاتی از شعار «همه‌باهم در برابر حقه‌بازها و حرام‌خورها» استفاده کرد و از مردم خواست که این پیامک‌ها را از طریق کد دستوری #800* مسدود کنند و این کد را سینه به سینه به دیگران نیز اطلاع دهند.

این کد دستوری البته جدید نیست و از سال 1395 مشترکان اپراتورهای همراه می‌توانند از طریق آن پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود کنند

همچنین افراد می‌توانند برای مسدودسازی این پیامک‌های تبلیغی با سامانه ۱۹۵ نیز تماس بگیرند. از سوی دیگر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شماره‌هایی را که تنها برای ارسال پیامک‌های انبوه استفاده می‌شوند و کاربرد دیگری از جمله تماس نداشته باشند، بدون شکایت خصوصی شناسایی و مسدود می‌کند. بر این اساس، هفته گذشته اعلام شد که تا پایان تابستان سال جاری، ۳۳۰ هزار و ۲۴۵ خط شخصی به‌دلیل مزاحمت پیامکی قطع شده‌اند

 

از سال۹۰ ممنوع است!

 

با وجود همه این اقدامات، چالش پیام‌های تبلیغاتی تلفن همراه اما هنوز حل نشده است و البته ماجرای دیروز و امروز هم نیست. چند سالی است که این مشکل، صدای اعتراض کاربران تلفن همراه را درآورده و مردم را از مزاحمت‌های گاه و بی گاه این پیامک‌ها خسته کرده است. انتقادات جدی نسبت به نقض حریم شخصی کاربران نیز در این مورد وجود دارد و بسیاری معترضند که چرا شماره همراه آنها باید در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی قرار بگیرد.

همین اعتراضات و نگرانی‌ها به صدور مصوبه‌ای از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال 1390 منجر شد که بر اساس آن اپراتورهای تلفن همراه موظف شدند، ضمن اطلاع‌رسانی مناسب درخصوص نوع خدمات، موافقت مشترک تلفن همراه را قبلا دریافت کرده و به منظور حصول اطمینان از این موافقت تاییدیه مجدد نیز دریافت کنند. با وجودی که ارسال این پیامک‌ها از بهمن همان سال تا کنون ممنوع بوده است، کاربران هنوز از مزاحمت‌های آنها رهایی نیافتند.

 

پیام صوتی؛ راهی برای دور زدن لیست سیاه مخابرات

 

هر چند ارسال پیام‌های تبلیغاتی تلفن همراه متوقف نشده است، راه‌اندازی کد دستوری مورد اشاره و همچنین امکان مسدودسازی (بلاک کردن)، شماره‌های تبلیغاتی در برخی از گوشی‌های هوشمند، تعداد آنها را در این سال‌ها کاهش داده است. به همین دلیل برخی کسب و کارها به روش دیگری روب آورده‌اند که به نوبه خود مزاحمت و نقض حریم شخصی مردم محسوب می‌شود؛ تماس با تلفن و پخش یک پیام صوتی ضبط شده.

نکته جالب این است که این روش در برخی سایت‌ها به عنوان مسیری امن برای «دور زدن لیست سیاه مخابرات» معرفی و به راحتی تبلیغ می‌شود. این سایت‌ها حتی به مزیت‌های آن نیز اشاره می‌کنند؛ برای مثال اینکه، علاوه بر تلفن همراه، این پیام صوتی را می‌توان برای تلفن‌های ثابت نیز ارسال کرد، یا اینکه مخاطب معمولا به این تماس‌ها پاسخ می‌دهد؛ پس پیام حتما به او منتقل می‌شود، ولی پیامک را ممکن است نبیند.

در چنین شرایطی، به نظر می‌رسد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه درازی برای مقابله با چنین مزاحمت‌هایی داشته باشد و در این مسیر، نیازمند عزمی جدی‌تر است.

 

منیع : مرکز خرید سیم کارت دائمی همراه اول

محاسبه اینترنت آزاد بدون اطلاع رسانی، خلاف قانون است

محاسبه اینترنت آزاد بدون اطلاع رسانی، خلاف قانون است ، یکی از مشکلات کاربران تلفن‌های همراه که بار مالی زیادی به آنها تحمیل می‌کند، قطع نشدن اینترنت همراه بعد از تمام شدن بسته‌های اینترنتی و مصرف اینترنت به نرخ آزاد است، از این رو امکان غیرفعال‌سازی مصرف اینترنت با تعرفه آزاد فراهم شده و محاسبه اینترنت با نرخ آزاد بدون اطلاع مشترک نیز خلاف قانون است.

کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مصوبه خود در سال ۱۳۹۵، با کاهش ۲۰ درصدی تعرفه اینترنت، سقف تعرفه خدمات داده تلفن همراه را برای سیم‌کارت‌های دائمی به ازای هر کیلوبایت، ۰.۴ ریال و برای سیم‌کارت‌های اعتباری ۰.۶ ریال تعیین کرد تا هزینه هر گیگابایت اینترنت آزاد در سیم‌کارت دایمی حدود ۴۲ هزار تومان و در سیم‌کارت اعتباری حدود ۶۳ هزار تومان محاسبه ‌شود.

مشترکان اپراتورهای مختلف اگر از اینترنت آزاد دیتای خود استفاده کرده باشند، درمی‌یابند که این استفاده اصلا مقرون به صرفه نیست. اپراتورها در کنار تعرفه‌های عادی اینترنت، اجازه‌ی ارائه‌ی طرح‌های تشویقی هم دارند که قیمت آن‌ها کمتر از کف تعرفه عادی اپراتور تعریف شده است. باوجود بالا بودن تعرفه اینترنت آزاد، در بسته‌های اینترنتی هزینه هر گیگابایت حدود ۳۰۰۰ تومان است، اما اگر مشترکی بسته اینترنتی خریداری نکند و به صورت آزاد از اینترنت همراه خود استفاده کند، در هزینه‌های سیم‌کارتش اختلاف قیمت بسیاری به وجود می‌آید.

اکثر مشترکان تلفن همراه، از بسته‌های تشویقی اینترنت اپراتورهای همراه استفاده می‌کنند، اما با تمام شدن این بسته‌ها، اینترنت با تعرفه آزاد محاسبه خواهد شد که در مقایسه با بسته‌های تعریف‌شده در اپراتورها برای کاربران مقرون‌به‌صرفه نیست. به همین دلیل، آگاهی از زمان اتمام بسته اینترنتی اهمیت زیادی دارد. از طرفی به دلیل شکایت‌های متوالی کاربران از اپراتورهای تلفن همراه، رگولاتوری امکانی را فراهم کرده است تا مشترکان این اپراتورها بتوانند مصرف اینترنت با تعرفه آزاد را غیرفعال کنند.

 

نحوه غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد


نحوه غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد پس از اتمام بسته اینترنت، برای مشترکان همراه اول با شماره‌گیری کد دستوری #۱۱۳*۱۰۰* و برای مشترکان ایرانسل با شماره‌گیری کد دستوری #۳*۲*۳*۵۵۵* است.

در این راستا و به نقل از خانه ملت، محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- به‌تازگی درباره مصرف غیرمتعارف اینترنت مشترکان گفته است: این بحث مهمی است که کاربران گاهی احساس می‌کنند بسته‌های اینترنت آن‌ها زودتر از موعد تمام می‌شود و اینترنت آن‌ها بدون اینکه مطلع شوند، با نرخ آزاد محاسبه می‌‎شود. این مسئله جزو حقوق مصرف‌کنندگان است و ما موظف هستیم با اپراتورهایی که حقوق مصرف‌کننده را محترم نمی‌شمارند، برخورد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تنظیم مقررات در این رابطه به اپراتورها تذکر داده و اعلام کرده است که با این پدیده برخورد خواهد شد؛ اگر شهروندانی با این پدیده مواجه هستند که بسته آن‌ها تمام شده و اطلاع‌رسانی کافی صورت نگرفته و قبض‌های نجومی برای آن‌ها آمده است، با شماره ۱۹۵ تماس بگیرند؛ قطعا با این پدیده برخورد جدی می‌شود.

منبع : سایت خرید سیم کارت همراه اول